skrýt
Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) slouží k popisu a vymezení podmínek fungování online právní poradny umístěné na webových stránkách www.digipra.cz („Webové stránky”). Poskytovatelem právních služeb je JUDr. Eva Djačuková, advokátka, ev.č. ČAK 16696, IČ: 04661435, se sídlem Belgická 196/38, 120 00 Praha 2 (“Poskytovatel”), která poskytuje právní služby Vám, tedy fyzické či právnické osobě, která je objednatelem právní služby prostřednictvím Webových stránek (“Klient”).
1. Úvod
1.1. Právní službou, kterou můžete v rámci webových stránek využívat je služba online právní poradny. V rámci této poradny můžete položit dotaz za použití elektronického formuláře, na který bude vypracovaná odborná odpověď ("Právní poradna").
1.2. Podmínky se vztahují výlučně na smlouvy uzavírané za použití elektronického formuláře na webových stránkách www.digipra.cz.
2. Dotaz
2.1. Dotaz můžete položit prostřednictvím elektronického formuláře, kde budete vyzváni k vyplnění osobních údajů (jména, emailové adresy, event. IČO) a k popsání Vašeho dotazu, ve kterém vylíčíte všechny rozhodné skutečnosti ("Objednávka").
2.2. Při pokládání dotazu dodržujte základní zásady, a to (i) používejte diakritiku nad písmeny, (ii) zadávejte konkrétní časové údaje ve formátu měsíc/rok, nikoliv pouze "před rokem a půl" "loni v létě" apod. (iii) dotazy pište stručně a heslovitě, uvádějte jen podstatná fakta. Při pokládání dotazu nelze zasílat přílohy k dotazům. Pokud budeme dokument k posouzení Vašeho dotazu potřebovat, požádame Vás dodatečně o jeho zaslání. Klient je povinen uvést veškeré vyplňované údaje správně a bere na vědomí, že Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost v případě, že se kterýkoliv údaj poskytnutý Klientem ukáže jako nepravdivý či nepřesný.
2.3. Dotaz a odpověď mohou být zveřejněny v anonymizované podobě na stránkách Právní poradny pouze pokud Klient při zadání dotazu jejich zveřejnění odsouhlasí, za což Klient obdrží slevu na odměně za dotaz.
2.4. Po vyplnění všech údajů v elektronickém formuláři bude dotaz Klienta naceněn do 24 hodin a cenová nabídka s uvedením odměny za dotaz bude Klientovi zaslána na konktaktní email zadaný při zaslání dotazu. Výše odměny za dotaz je konečný a v případě, že se Poskytovatel stane plátcem daně z přidané hodnoty, zahrňuje i tuto daň. V případě, že Klient bude mít další doplňující dotazy, resp. podotázky, budou naceněny samostatně. Platba probíhá prostřednictvím bankovního převodu.
2.5. Pokud Klient s odměnou za odpověď na dotaz souhlasí, je povinen ji uhradit do sedmi dnů na účet a pod variabilním symbolem uvedených v cenové nabídce zaslaných emailem. Pokud nebude odměna za dotaz ve stanové lhůtě uhrazena, bude se považovat cenová nabídka za neakceptovanou a položený dotaz včetně cenové nabídky budou stornovány.
2.5. Objednávka se stává závaznou udělením souhlasu s těmito Podmínkami a platbou odměny za dotaz ve lhůtě 7 dnů ode dne zaslání cenové nabídky. Odměna za dotaz je nevratná a jejím uhrazením dojde k uzavření smlouvy o poskytování právních služeb.
2.6. Pokud Klient na písemný dotaz neobdrží odpověď do sedmi pracovních dnů, vrátí Poskytovatel peníze zpět na účet, ze kterého byly odeslány nejpozději do 3 dnů.
3. Odpověď na dotaz
3.1. Na základě Objednávky Klienta je vypracovaná odborná odpověď Poskytovatelem.
3.2. Odpověď v rámci Právní poradny je určena především pro jednorázovou analýzu právního problému a poskytnutí stručné a srozumitelné odpovědi, a to především ve formě doporučení a prvotního nasměrování při řešení právní otázky, aby Klient získal přehled o svých právech či povinnostech. Odpověď neslouží k přípravě či revizi dokumentů, zastupování Klienta před soudy či jinými orgány a nenahrazuje poskytnutí komplexní právní služby.
3.3. Odpověď vždy vychází pouze z Klientem poskytnutých informací. Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost v případě, že je některý Klientem poskytnutý údaj či informace nepravdivá, zavádějící, nepřesná či matoucí. Poskytovatel není oprávněn ověřovat pravdivost a úplnost skutkových tvrzení poskytnutých Klientem.
3.3. Odpověď je Klientovi zaslána vždy na email zadaný v Objednávce. Zasláním odpovědi na email Klienta je smmlouva o poskytování právních služeb naplněna.
3.4. Odpověď je brána jako právní služba a je poskytnuta Poskytovatelem Klientovi v souladu s účinnými stavovskými a jinými právními předpisy České republiky. Poskytovatel se zavazuje dle těchto Podmínek vyvíjet svou činnost ve prospěch Klienta odborně, s maximální péčí a včas. Zároveň prohlašuje, že nebude zastupovat zájmy třetí osoby, které by mohly být v kolizi s oprávněnými zájmy Klienta, pakliže bude mít o této kolizi znalost, a že nepřistoupí na takové závazky vůči třetím osobám, jejichž plnění by mohlo být v rozporu s oprávněnými zájmy Klienta, které jsou těmito Podmínkami svěřeny do péče Poskytovatele. Poskytovatel se také zavazuje odmítnout poskytnutí Odpovědi, jestliže už poskytuje nebo poskytoval právní služby jinému, jehož zájmy jsou v rozporu se zájmy Klienta.
3.5. Poskytovatel má ze zákona povinnost mlčenlivosti o všech záležitostech i informacích, které se dozvěděl nebo získal při poskytování Odpovědi, tedy právních služeb, nebo v souvislosti s tímto poskytováním a zavazuje držet v tajnosti veškeré informace, které v souvislosti s tímto plněním od Klientů získá.
3.6. Poskytovatel zároveň prohlašuje, že má uzavřeno pojištění odpovědnosti za škody, které by mohly v souvislosti s plněním těchto Podmínek z důvodů na jeho straně vzniknout.
4. Zánik Smlouvy
4.1. Klient, který je spotřebitelem, má právo v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku odstoupit od Smlouvy, a to ve lhůtě 14 dnů ode dne jejího uzavření, pokud nedošlo k jejímu naplnění, a to dopisem na adresu Belgická 196/38, Praha 2 nebo emailem na email info@digipra.cz.
4.2. Poskytovatel má právo bezodkladně vypovědět Smlouvu z důvodů uvedených v § 19 a § 20 Zákona o advokacii, mimo jiné i v případě, že si zájmy Poskytovatele a Klienta budou v konkrétní věci odporovat nebo si budou v konkrétní věci odporovat zájmy jednotlivých klientů Poskytovatele (tzv. konflikt zájmů). V případě výpovědi Smlouvy vrátí Poskytovatel bezhotovostním převodem na účet Klienta již uhrazenou odměnu za právní službu, která ještě nebyla poskytnuta.
4.3. Poskytovatel a Klient si výslovně sjednávají, že Poskytovatel nemá povinnost činit po ukončení této Smlouvy za Klienta neodkladné úkony ve smyslu v § 20 odst. 6 Zákona o advokacii.
4.4. V případě, že se vyskytne mezi Poskytovatelem a Klientem, který je spotřebitel, spor, jenž se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, má Klient právo na mimosoudní řešení sporu. Česká advokátní komora byla dne 5. 2. 2016 pověřena Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR mimosoudním řešením spotřebitelských sporů pro oblast sporů mezi advokátem a spotřebitelem ze smluv o poskytování právních služeb na základě zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Internetová stránka tohoto pověřeného subjektu je www.cak.cz.
5. Závěrečná ustanovení
5.1. Pokud se kterékoli ustanovení Podmínek stane nebo bude shledáno neplatným nebo nevynutitelným, nebude tím dotčena platnost a vymahatelnost ostatních ustanovení Podmínek.
5.2. Provozovatel si vyhrazuje právo znění Podmínek jednostranně měnit či doplňovat. Změny nabývají účinnosti okamžikem zveřejnění na Webových stránkách.
5.3. Tyto Podmínky se řídí právním řádem České republiky. Veškeré vzniklé spory budou rozhodovány věcně a místně příslušnými soudy České republiky.
skrýt
1. Úvodní ustanovení a správce
JUDr. Eva Djačuková, advokátka se sídlem Belgická 196/38, 120 00 Praha 2, IČ:04661435, ev.č. ČAK: 16696 ("dále jen "Správce" nebo „Společnost“) tímto jako správce osobních údajů ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 z 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 94/46/ES (dále jen "Nařízení GDPR") informuje fyzické osoby (dále jen „Subjekt údajů“) o podmínkách zpracování osobních údajů v souvislosti s výkonem advokacie.
Tato pravidla ochrany osobních údajů mohou být bez předchozího upozornění pravidelně doplňována, upravována nebo jinak aktualizována. S Vašimi osobními údaji (jak jsou definovány níže) se však bude vždy nakládat v souladu s těmi Pravidly ochrany osobních údajů, která byla platná v době jejich shromáždění.
Tato Pravidla ochrany osobních údajů se netýkají osobních údajů právnických osob, včetně názvu, právní formy a kontaktních údajů právnické osoby. Správce je možné kontaktovat písemně na adrese sídla, elektronickou poštou na adrese info@digipra.cz.
2. Zpracovávání osobních údajů
Správce tímto informuje Subjekty údajů, že zpracovává jejich osobní údaje na základě níže uvedených právních základů, pro níže uvedené účely, v uvedeném rozsahu a po níže stanovenou dobu:
Právní základ zpracování osobních údajů:
- a) zpracování je nezbytné pro plnění smlouvy, jíž je Subjekt údajů smluvní stranou,
- b) zpracování je nezbytné pro plnění právní povinnosti, která se na Správce vztahuje v rámci výkonu advokacie,
- c) zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů Správce, nebo
- d) jste udělil/a souhlas se zpracováním.
Účel zpracování osobních údajů:
- a) realizace smlouvy uzavřené se Subjektem údajů (např. výkon právních služeb a poskytování poradenství v oblasti práva, plnění požadavků a pokynů Subjektu údajů),
- b) plnění našich povinností daných právním předpisem (např. zákonné povinnosti v oblasti účetnictví a daní, plnění povinností uložených zákonem o advokacii a předpisy vydanými Českou advokátní komorou, zákonem o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti, účetními a daňovými předpisy atd.),
- c) za účelem přímého marketingu např. zasílání obchodních sdělení (např. newsletterů),
- d) za účelem specifikovaným v uděleném souhlasu ze strany Subjektu údajů.
Rozsah (kategorie) a zdroj osobních údajů:
- a) identifikační údaje (jméno, příjmení, datum narození, titul, firma, IČO, DIČ, číslo dokladu atd.);
- b) kontaktní údaje (adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo atd.);
- c) transakční údaje (číslo účtu, informace o platbách za služby atd.);
- d) údaje související s poskytováním právních služeb (vzájemná komunikace, předané podklady, údaje o třetích osobách atd.).
Osobní údaje pocházejí především od Subjektu údajů, tj. zejména od klientů, spolupracujících advokátní kanceláře, zaměstnanců Správce, dále pak od protistran či dalších třetích osob, včetně orgánů veřejné moci (soudů, úřadů, policie atd.), jakož i z veřejných zdrojů (obchodního, živnostenského anebo například insolvenčního rejstříku atd.).
Poskytnutí údajů ze strany Subjektu údajů může být smluvním či zákonným požadavkem s tím, že neposkytnutí příslušných údajů může mít za následek nemožnost poskytnutí poptávaných služeb.
Doba zpracování osobních údajů:
- a) po dobu trvání smluvního vztahu, pokud je právním základem plnění smlouvy;
- b) po dobu stanovenou právními předpisy, případně po dobu nezbytnou k naplnění účelů zpracování, pokud je právním základem zpracování plnění právních povinností;
- c) po dobu nezbytnou k naplnění účelů zpracování, resp. do vznesení oprávněných námitek, pokud jsou právním základem zpracování oprávněné zájmy;
- d) po dobu na níž byl udělen souhlas, resp. do jeho odvolání, pokud je právním základem zpracování souhlas subjektu.
3. Příjemci údajů
V odůvodněných případech mohou být zpracovávané osobní údaje předány následujícím příjemcům:
- a) poskytovatelům IT služeb;
- b) spolupracujícím advokátům, kteří se podílejí na poskytování právního poradenství pro Subjekt údajů;
- c) daňovým a účetním poradcům, auditorům, znalcům;
- d) překladatelům a překladatelským agenturám;
- e) poskytovatelům poštovních a kurýrních služeb;
- f) orgánům veřejné moci.
4. Práva subjektu údajů
Subjekt údajů může uplatnit, v případě, že byly splněny případné podmínky stanovené právními předpisy, následující práva:
- a) právo na přístup k osobním údajům týkajícím se Subjektu údajů, tj. právo požadovat potvrzení, zda jsou zpracovávány údaje týkající se Subjektu údajů a v případě, že ano, tak získat informace o předmětném zpracování, případně kopii zpracovávaných údajů;
- b) právo na opravu osobních údajů, tj. právo požadovat opravu nepřesných či doplnění neúplných údajů;
- c) právo na výmaz osobních údajů, tj. právo požadovat bezodkladné vymazání zpracovávaných údajů, pokud je dán některý z důvodů dle právních předpisů;
- d) právo na omezení zpracování osobních údajů;
- e) právo vznést námitku proti zpracování, tj. právo vznést námitku proti zpracování údajů na právním základě oprávněných zájmů, případně pro účely přímého marketingu;
- f) právo na přenositelnost osobních údajů; a
- g) odvolání uděleného souhlasu.
Práva lze uplatnit zasláním požadavku prostřednictvím kontaktních údajů Správce.
Subjekt údajů má rovněž právo podat stížnost k Úřadu pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00, Praha 7.
5. Obchodní sdělení
Správce může využívat k zasílání obchodních sdělení e-mailové adresy Subjektu údajů (u osob odlišných od klientů, na základě uděleného souhlasu).
Zasílání obchodních sdělení je možné kdykoli odmítnout postupem uvedeným v samotném obchodním sdělení, případně je možné za tímto účelem kontaktovat Správce.