#digipra
online právní poradna
poradnu provozuje
Advokátní kancelář JUDr. Eva Djačuková
od99,-

Proč si vybrat právě nás

  • doplňující dotaz zdarma
  • pro firmy i jednotlivce
  • odpověď garantovaná advokátem
  • individuální nacenění dotazu od 99,-
  • zveřejnění dotazu pouze se souhlasem
§
  • právní rada do 48 hodin
  • přes 10 let zkušeností v advokacii
  • garance vrácení peněz při nespokojenosti
  • naší recenzí jsou odpovědi na dotazy níže
  • více si přečtěte v sekci o nás nebo faq

Detail dotazu Do poradny

Jak postupovat v případě nesprávného vyúčtování záloh za služby

#1 - Dotaz Nájemné

Dobrý den,řeším reklamaci v bytě moji babičky. Vyúčtování za topení 2023, plynový kotel v domě pro 8 bytových jednotek a byt moji babičky má uhradit za topení víc než je čtvrtina spotřeby celého domu. Navíc v bytě od září 2023 nikdo nebydlel a topení bylo vypnuté. Po odečtení zálohy na teplo je tam velký nedoplatek a navíc vyúčtování neodpovídá realitě, prostě není možné, aby částka za byt o rozloze cca 70 m2 byla takto vysoká, i vzhledem k tomu že v druhé polovině roku se v bytě netopilo vůbec. Navíc v ložnici se rozbil měřák na topení (kontaktovala me firma, že se měřák z ložnice nehlásil k dálkovému odečtu) dodavatelská firma, tento přijela vyměnit a odečet udělali ručně,jenže na měřáku v kuchyni i v obýváku byl vykázány pokles spotřeby tepla ve srovnání rokem 2022/2023, pouze měřák v ložnici vykázal navýšení odběru tepla ve srovnání s odběrem za rok 2022. Což vzhledem k tomu, že topení bylo od září zcela vypnuté není možné. Reklamovala jsem tedy chybu měření, kterou vykazoval měřák z ložnice, jež byl firmou vyměněný z důvody poruchy. Firma tuhle moji reklamaci zamítla s tím, že technik provedl odečet ručně a údaje jsou v pořádku. Prosím poraďte, co máme dělat. Vyúčtování určitě není v pořádku, ale já nevím, co mám dělat.

Odpověď vyúčtování,svj,služby

V první řadě je nezbytné písemně reklamovat vyúčtování záloh za služby u SVJ/družstva, a to do 30 dnů od dne doručení vyúčtování, ve kterém uvedete konkrétní důvody reklamace. V uvedené lhůtě máte také nárok žádat SVJ/družstvo o doložení nákladů na jednotlivé služby, způsob jejich rozúčtování, způsob stanovení výše záloh za služby a provedení vyúčtování a aby Vám umožnili pořízení kopie podkladů. Nicméně v situaci, kdy jste reklamaci na nesprávné vyúčtování podala a tato byla SVJ/družstvem zamítnuta, avšak Vy s vyřízením reklamace nesouhlasíte, pak už zbývají pouze 2 možnosti. Pokusit se s výborem SVJ/družstvem domluvit a přesvědčit je o nesprávnosti rozúčtování a chybném měření měřáku v ložnici (např. předložením nákladů na topení za předchozí roky, reklamace měřáku u dodavatelské společnosti apod.), a pokud to nebude vést k žádnému výsledku pak už nezbývá než domáhat se nápravy soudní cestou. Rozúčtování a vyúčtování záloh za služby nemůže kontrolovat žádný úřad ani nemůže poskytovateli služeb (tj. SVJ/družstvo) uložit, aby rozúčtování/vyúčtování změnil. Bohužel v případě, že se vydáte soudní cestou bude na Vás, abyste prokázala, že došlo k nesprávnému měření, a tudíž že je rozúčtování nákladů na teplo nesprávné (což by mohlo být problematické).

Pro zobrazení dalších dotazů použijte vyhledávání výše...