Nejdříve vyplníte formulář, ve kterém uvedete své jméno a kontaktní údaje a svoji situaci detailně popíšete. Následně bude Váš dotaz do 24 hodin naceněn a cenová nabídka Vám bude zaslána do emailu spolu s platebními údaji pro zaplacení. Pokud budete s cenou souhlasit, uhradíte ji do 7 dnů. Odpověď na Váš dotaz obdržíte zpravidla do 48 hodin od připsání částky na náš účet.
Cenu za vypracování odborné odpovědi je třeba uhradit předem, a to do 7 dnů od zaslání cenové nabídky na Váš email.
Cena dotazu se odvíjí od složitosti položeného dotazu, který je naceněn vždy individuálně. Cena dotazu začína od 99 Kč a takto zaslaná cena je konečná. V případě, že byste měli další doplňující dotazy, resp. podotázky, budou tyto naceněny vždy samostatně.
K dotazu nelze přikládat přílohy.
Po odeslání dotazu vám zašleme email s platebními údaji. V emailu bude uvedena částka, číslo účtu a variabilní symbol. Úhradu převodem můžete provést jakkoli jste zvyklí, elektronickým bankovnictvím, pomocí QR kodu nebo přímo ve Vaší bance.
Odpověď obdržíte na zadaný email zpravidla do 48 hodin od připsání ceny na náš účet. U složitejších případů se doba může prodloužit.
Pokud na písemný dotaz od nás neobdržíte odpověď do sedmi pracovních dnů od zaplacení na náš účet, vrátíme Vám peníze zpět na účet, ze kterého byly odeslány.
Ne, pokud s jejím zveřejněním nebudete při zadání dotazu souhlasit. Pokud s anonymizovaným zveřejněním svého dotazu souhlasíte stačí při zadání dotazu jeho zveřejnění odsouhlasit. Odsouhlasením zároveň získáte 10% slevu z ceny dotazu.
Vaše osobní údaje chráníme a budou využívány výhradně k účelu, pro který byly uděleny.
Na Vaše dotazy odpovídá JUDr. Eva Djačuková, která je advokátkou zapsanou v České advokátní komoře.
Advokátka se advokacii věnuje již přes 10 let, a má bohaté zkušenosti zejména v oblasti občanského práva se zaměřením na problematiku nájemného, nezaplacených faktur za zboží nebo služby, společného jmění manželů, výživného, náhrady škody, otázek spojených se smlouvou o dílo, pracovněprávních otázek (dlužná mzda, výpověď z práce atd.), půjček, exekuce a insolvence a otázku pojistných plnění.
Protože věříme, že online právní poradenství je budoucnost a nutnost. V dnešní uspěchané době je důležité mít někoho, kdo dokáže efektivně, rychle a levně poskytnout právní rady z pohodlí domova, aniž by klienti museli osobně navštěvovat advokátní kanceláře a ušetřili si tak peníze a čas.
Poradna nabízí právní pomoc firmám i jednotlivcům.
Základní filozofií našeho webu je jednoduchost a efektivita, kdy záměrem bylo vytvořit čistý a přehledný web bez rušivých elementů, kde je kladen důraz především na kvalitní obsah, což plně reflektuje námi poskytované právní služby. Retro design představuje propojení úcty k tradičním hodnotám právního systému a moderních technologií, které mají však pouze usnadnit cestu k právní radě. Stojíme si za tím, že námi poskytnuté právní služby jsou vždy profesionální s osobním přístupem advokáta.
Je to především díky našemu sekretářovi Hugovi (námi vyvinutou AI), který představuje administrativní výpomoc, čímž výrazně šetří náklady a urychluje administrativu spojenou s přijetím dotazu včetně kontroly zaplacení dotazu a následným informováním advokáta o zaplacení, aby dotaz mohl být zodpovězen co nejdříve po úhradě ceny dotazu. Advokát se tak nemusí zabývat vedlejší činností spojenou s dotazy nebo hlídat platby, ale plně se soustředit pouze na zodpovězení položené otázky a díky tomu nabídnout odpověď v krátkém čase a za přijatelnou cenu.
Ano, v případě zájmu a potřeby poskytujeme i právní zastoupení advokátem, kdy od ceny za právní zastoupení bude odečtena již uhrazená cena dotazu.
Ke každému dotazu přistupujeme individuálně a s maximální profesionalitou. Prostřednictvím naší poradny vyřešíte svůj právní problém rychle a za nízkou cenu, kdy odpověď od nás obdržíte do 48 hodin od zaplacení ceny dotazu.
Digipra mimo jiné nabízí pro podnikatele i pro jednotlivce možnost zdarma využít QR generátor plateb pro bezplatné přijetí bezhotovostní platby, a to s možností uložit platební údaje pro opětovné použití. Digipra se také zapojila do projektu Život dětem, v rámci kterého zdarma nabízí právní poradenství pro rodiče postižených dětí.
Koupila jsem byt, který byl mou osobou převzat.Vše bylo řádně nahlášeno včetně plné moci, fotodokumentace a všeho potřebného pro přepis elektřiny u dodavatele energií. Od 1.1.2022 mi byl zaslán předpis záloh. Vše jsem řádně hradila. V bytě probíhala rozsáhlá rekonstrukce a tak v bytě jsem nebydlela. Dne XXX mi byl udělán odečet. Neboť odečtená hodnota nedávala smysl, volala jsem dodavateli energií, a podala reklamaci a dodnes nebyla reklamace vyřízena. Dne XXX mi bylo napsáno, že byt jsem převzala v prosinci 2022 a nesplnila jsem svou povinnost a nedoložila přepis a fotodokumentaci. Přitom já vše řádně dodala, když jsem byt o rok dříve přejímala. Vyšlo najevo, že měnili elektroměr bez mého vědomí, o demontáži elektroměru mě dodavatel energií celý rok neinformoval a učinil odečet odhadem. Trvala jsem na vrácení částky, jakožto vyúčtování za rok 2022 kde je smyšlená hodnota spotřeby elektřiny. Dodavatel energií odmítá vrátit platbu ve výši XXX Kč a také odmítá uhradit vzniklé náklady, které mi vznikly z důvodu nařízení jejich pracovníka jet zkontrolovat byt.
Dle vyhlášky č.359/2020 Sb., o měření elektřiny, nemusí být odběratel při výměně elektroměru přítomen, dodavatel je povinen zákazníka o výměně pouze informovat, např. v rozvaděči nebo ve schránce zanechá informaci o výměně měřidla, ve kterém je uveden konečný stav demontovaného elektroměru, výrobní číslo nového a jeho počáteční stav. Pokud dodavatel energií s Vámi nekomunikuje ani řádně Vaši reklamaci nevyřídil, doporučuji se v první řadě obrátit na Energetický regulační úřad, který má ve své gesci řešení mimosoudních sporů mezi spotřebiteli a dodavateli energií (viz dále na https://eru.gov.cz/spor-s-dodavatelem), a to na Oddělení ochrany spotřebitele ERÚ a který může postup dodavatele energií prošetřit. (Jenom upozorňuji, že ERÚ neprovádí kontrolu správnosti vyúčtování, pouze správnost postupu dodavatele při vyúčtování nebo při vyřizování reklamace.) Uvedená vyhláška dále uvádí, že odečet odhadem je jedním ze tří možných způsobů dělání odečtů (další jsou samoodečet a fyzický odečet na odběrném místě), který je dodavatel oprávněn nepřetržitě využívat maximálně po dobu 2 po sobě jdoucích let. Samoodečty lze využívat maximálně po dobu 3 po sobě jdoucích let. Náhradní údaje odhadem a samoodečty lze kombinovat a používat maximálně po dobu 3 po sobě jdoucích let. Následně musí být proveden fyzický odečet na odběrném místě, čímž v případě odchylky mezi odhadovaným a skutečným stavem dojde de facto k narovnání stavu spotřebované energie a nemělo by tak ve výsledku dojít k poškození zákazníka v tom smyslu, že by zaplatil víc než za 3 roky spotřeboval. Nesprávný odhad může mít samozřejmě negativní dopad na stanovení výše záloh na další rok. Jak bylo uvedeno výše, dodavatel energií je oprávněn provést odečet odhadem zákonem stanoveným způsobem, což znamená, že musí vycházet z předpokládané spotřeby daného odběrného místa. Z předloženého přehledu stavů, který jste doložila však vyplývá, že v rámci ročního vyúčtování, byl proveden fyzický odečet na Vašem odběrném místě, měl by tedy reflektovat skutečný stav měřidla k danému datu. Pokud tomu tak není a zaměstnanec dodavatele energií udělal chybu, je nezbytné mít fotodokumentaci stavu elektroměru jako důkaz k datu daného vyúčtování, kterou spolu s reklamací zašlete dodavateli. Nicméně nutno zmínit, že i v případě, že odhad byl výrazněji navýšený než byl skutečný stav měřidel, nemáte nárok na vrácení celé zaplacené ceny za elektřinu jak požadujete, ale pouze rozdílu mezi cenou za skutečně spotřebovanou energií a cenu za energií určenou odhadem. Pokud máte pochybnosti o funkčnosti Vašeho elektroměru, ze zákona máte také možnost požádat dodavatele energií o přezkoušení elektroměru v autorizovaném metrologickém středisku, avšak pokud se závada neprokáže, vznikne Vám povinnost hradit náklady spojené s tímto přezkoušením. Co se týče Vašeho dalšího nároku, tedy nároku na náhradu škody spočívající v nákladech na cestu do odběrného místa, pak i zde platí, že pokud dodavatel energií svoji vinu na způsobené škodě neuznává a odmítá ji zaplatit, nezbývá, než-li domáhat se její zaplacení soudní cestou.