Nejdříve vyplníte formulář, ve kterém uvedete své jméno a kontaktní údaje a svoji situaci detailně popíšete. Následně bude Váš dotaz do 24 hodin naceněn a cenová nabídka Vám bude zaslána do emailu spolu s platebními údaji pro zaplacení. Pokud budete s cenou souhlasit, uhradíte ji do 7 dnů. Odpověď na Váš dotaz obdržíte zpravidla do 48 hodin od připsání částky na náš účet.
Cenu za vypracování odborné odpovědi je třeba uhradit předem, a to do 7 dnů od zaslání cenové nabídky na Váš email.
Cena dotazu se odvíjí od složitosti položeného dotazu, který je naceněn vždy individuálně. Cena dotazu začína od 99 Kč a takto zaslaná cena je konečná. V případě, že byste měli další doplňující dotazy, resp. podotázky, budou tyto naceněny vždy samostatně.
K dotazu nelze přikládat přílohy.
Po odeslání dotazu vám zašleme email s platebními údaji. V emailu bude uvedena částka, číslo účtu a variabilní symbol. Úhradu převodem můžete provést jakkoli jste zvyklí, elektronickým bankovnictvím, pomocí QR kodu nebo přímo ve Vaší bance.
Odpověď obdržíte na zadaný email zpravidla do 48 hodin od připsání ceny na náš účet. U složitejších případů se doba může prodloužit.
Pokud na písemný dotaz od nás neobdržíte odpověď do sedmi pracovních dnů od zaplacení na náš účet, vrátíme Vám peníze zpět na účet, ze kterého byly odeslány.
Ne, pokud s jejím zveřejněním nebudete při zadání dotazu souhlasit. Pokud s anonymizovaným zveřejněním svého dotazu souhlasíte stačí při zadání dotazu jeho zveřejnění odsouhlasit. Odsouhlasením zároveň získáte 10% slevu z ceny dotazu.
Vaše osobní údaje chráníme a budou využívány výhradně k účelu, pro který byly uděleny.
Na Vaše dotazy odpovídá JUDr. Eva Djačuková, která je advokátkou zapsanou v České advokátní komoře.
Advokátka se advokacii věnuje již přes 10 let, a má bohaté zkušenosti zejména v oblasti občanského práva se zaměřením na problematiku nájemného, nezaplacených faktur za zboží nebo služby, společného jmění manželů, výživného, náhrady škody, otázek spojených se smlouvou o dílo, pracovněprávních otázek (dlužná mzda, výpověď z práce atd.), půjček, exekuce a insolvence a otázku pojistných plnění.
Protože věříme, že online právní poradenství je budoucnost a nutnost. V dnešní uspěchané době je důležité mít někoho, kdo dokáže efektivně, rychle a levně poskytnout právní rady z pohodlí domova, aniž by klienti museli osobně navštěvovat advokátní kanceláře a ušetřili si tak peníze a čas.
Poradna nabízí právní pomoc firmám i jednotlivcům.
Je to především díky našemu sekretářovi Hugovi (námi vyvinutou AI), který představuje administrativní výpomoc, čímž výrazně šetří náklady a urychluje administrativu spojenou s přijetím dotazu včetně kontroly zaplacení dotazu a následným informováním advokáta o zaplacení, aby dotaz mohl být zodpovězen co nejdříve po úhradě ceny dotazu. Advokát se tak nemusí zabývat vedlejší činností spojenou s dotazy nebo hlídat platby, ale plně se soustředit pouze na zodpovězení položené otázky a díky tomu nabídnout odpověď v krátkém čase a za přijatelnou cenu.
Je to především díky našemu sekretářovi Hugovi (námi vyvinutou AI), který představuje administrativní výpomoc, čímž výrazně šetří náklady a urychluje administrativu spojenou s přijetím dotazu včetně kontroly zaplacení dotazu a následným informováním advokáta o zaplacení, aby dotaz mohl být zodpovězen co nejdříve po úhradě ceny dotazu. Advokát se tak nemusí zabývat vedlejší činností spojenou s dotazy nebo hlídat platby, ale plně se soustředit pouze na zodpovězení položené otázky a díky tomu nabídnout odpověď v krátkém čase a za přijatelnou cenu.
Ano, v případě zájmu a potřeby poskytujeme i právní zastoupení advokátem, kdy od ceny za právní zastoupení bude odečtena již uhrazená cena dotazu.
Ke každému dotazu přistupujeme individuálně a s maximální profesionalitou. Prostřednictvím naší poradny vyřešíte svůj právní problém rychle a za nízkou cenu, kdy odpověď od nás obdržíte do 48 hodin od zaplacení ceny dotazu.
Digipra mimo jiné nabízí pro podnikatele i pro jednotlivce možnost zdarma využít QR generátor plateb pro bezplatné přijetí bezhotovostní platby, a to s možností uložit platební údaje pro opětovné použití. Digipra se také zapojila do projektu Život dětem, v rámci kterého zdarma nabízí právní poradenství pro rodiče postižených dětí.
Dobrý den,pan majitel bytu kde mám řádnou nájemní smlouvu ode mne nyní žádá platbu nedoplatků služeb za roky 2021-2023 neb společenství vlastníků měnilo dodavatelské smlouvy.Zvýší nájem, aby zohlednil zvýšení záloh. Ještě mi k vyúčtování, které mi sliboval od října 2022 dopošle celé vyúčtování jednotlivých služeb.Ráda si zaplatím co dlužím. Nikdy prý se mnou nebyl problém jako s nájemnicí a zná mou rodinou situaci.Celkový nedoplatek je XXX kč. Podle nájemní smlouvy řádné vyúčtování neudělal každý rok.Nadále bych tu ráda zůstala bydlet.Lze alespoň rozložit nedoplatek na splátky? Nerada bych se nechala napálit majitelem.V minulosti přeplatky držel dlouho na můj vkus.Děkuji.
V první řadě je nutno říct, že dle zákona č. 67/2013 Sb., kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty, je pronajímatel povinen Vám zaslat vyúčtování záloh za služby nejpozději do 4 měsíců od skončení zúčtovacího období. Finanční vyrovnání provede pronajímatel a nájemce nejpozději ve lhůtě 4 měsíců ode dne doručení vyúčtování nájemci. Pokud Vám pronajímatel řádně vyúčtování za roky 2021 -2023 v stanovené lhůtě nepředložil, máte nárok na zaplacení pokuty ve výši 50 Kč za každý den prodlení s předložením vyúčtování za jednotlivé roky, kterou můžete následně započítat vůči vzniklému nedoplatku na službách. To znamená, že si vypočítáte kolik dní uběhlo ode dne, kdy Vám mělo být vyúčtování zasláno do dne kdy Vám toto vyúčtování předložil pronajímatel a vynásobíte 50 Kč, čímž vypočtete výši pokuty, kterou by Vám měl pronajímatel uhradit (příklad: zúčtovací období: 1.1.2023-31.12.2023 = pokuta se začne počítat od 1.5., vyúčtování jste obdržela 1.6.,tj. po 31 dnech, 50*31 = 1.550 Kč je výše pokuty). Následně pronajímatele písemně (stačí emailem) vyzvěte k jejímu zaplacení s tím, že tuto částku započítáváte vůči Vašemu nedoplatku za služby. Vyúčtování záloh za služby za rok 2020 se vyhotovuje v roce 2021, tj.k promlčení nedoplatku/přeplatku za rok 2020 dojde až 1.5.2024. Co se týče možnosti rozložit nedoplatek na splátky, pak to samozřejmě jde, ale je čistě na úvaze pronajímatele, zda s úhradou dluhu ve splátkách bude souhlasit či nikoliv.
Dobrý den, mám syna (4 a půl roku). Syna mám soudně svěřeného do péče od 03/2023. S otcem syna nežiji ve společné domácnosti. Od 04/2022 do 04/2023 platil alimenty XXX měsíčně. Od soudního jednání hradí výživné ve výši XXX s tím, že je doporučeno, aby se podílel i nad rámec z důvodu zvýšených potřeb syna, to se ale neděje, já jsem nicméně povinna vozit syna na půl cesty (100 km tam a 100 km zpět) a hradit benzín. Soudkyně nebere ohled na syna a jeho zvýšené potřeby, já byla nucena změnit práci a navýšit si úvazek, otec nemusí nic, soudkyně stále jen opakovala že otec má práva. Nyní jedu se synem do lázní kde je doplatek a ani na to soudkyně nebrala zřetel. Otec se o syna aktivně nezajímá, zavolá 2-3x do týdne, když byl soud a otec přijel do města našeho bydliště, tak se ani neobtěžoval syna navštívit. Ráda bych poprosila o radu co dělat,vše pro syna kupuji já, otec nic. Soudu jsem doložila zvýšené školkovné, účty za vyšetření, sezónní oblečení, obuv. Otec nemusí nic a já musím hradit vše. Ráda bych dosáhla toho, aby bylo zvýšené výživné nebo aby otec musel jezdit pro syna do místa bydliště a i ho přivážet zpět, když už nepřispívá nic nad rámec výživného a ani se k tomu nemá. Jsem v kontaktu s OSPODem, ale ti nic nezmůžou. Děkuji za pomoc, hezký den.
Zákon počítá s pravidelným zvyšováním výživného, kdy důvody pro změnu jsou vždy, když se změní životní situace dítěte (začne chodit do školy, mimořádný nárůst nákladů na potřeby dítěte, nové náklady na léky, či jiné potřeby). Dítě má také nárok na zvýšení výživného v případě, když se zlepší finanční situace povinného rodiče (získá nový majetek, má lepší práci a vyšší mzdu). V praxi je zaběhlým důvodem i uplynutí doby 3 let od poslední změny výživného – po 3 letech od poslední změny výživného lze zvýšení výživného dosáhnout zpravidla bez větších problémů. Z Vašeho dotazu však vyplývá, že soud ve věci výživného rozhodoval v březnu/dubnu 2023, což je relativně aktuální rozhodnutí, ve kterém soud zjevně posuzoval i mimořádné náklady na syna spojené s jeho zvláštními potřebami. Pokud tomu tak je, obávám se, že další návrh na zvýšení výživného podaný po tak krátké době nemusí být úspěšný, pokud nedošlo k žádným zásadním změnám životní situace dítěte oproti poslednímu posouzení. Pokud jste se stanovenou výší výživného nesouhlasila, neboť nereflektoval veškeré náklady na syna, bylo na místě podat proti tomuto rozhodnutí odvolání. V případě, že mimořádná změna životní situace dítěte po vydání posledního rozhodnutí o zvýšení výživného nastala, lze samozřejmě podat nový návrh, ve kterém změnu detailně popíšete a soud by k dané změně měl při novém rozhodování přihlížet. Pakliže nedošlo k mimořádné změně životní situace, bylo by nejlepší pokusit se s otcem dítěte domluvit na úhradě mimořádných nákladů, které se v průběhu roku objevují (jako např. doplatek na lázně nebo jiné terapie atd.), a to s poukazem na rozhodnutí soudu, ve kterém mu toto bylo doporučeno. Stejně tak se musíte pokusit domluvit na místě vyzvedávání syna u Vás doma. Bohužel soudy v současné chvíli preferují, aby v případech větších vzdáleností mezi bydlišti rodičů, se časové i finanční náklady spojené se zajištěním styku dítěte s druhým rodičem, rozdělovaly mezi oba rodiče rovným dílem. Pokud však otec dítěte nebude spolupracovat dobrovolně, pak se obávám, že se s tím v současné chvíli nedá moc udělat.
Dobrý den,v září jsme si našli řemeslníka, protože potřebujeme upoutat a opravit dva komíny na domě. S pánem jsme se na všem dohodli, vše spočítal a za práci s materiál chtěl celkem XXX Kč. Prý cca materiál bude stát XXX Kč, zbytek práce. Objednal a nechal dovézt materiál jeden komín uboural a začal stavět nový, ale jeho práce byla velice nekvalitní a manžel ho stopnul, že je komín celý nakřivo a že musí to co opravil zbourat a začít znovu. Zedník tedy začal znovu od začátku a další den už nepřišel a už nám přestal brát telefon a žádná komunikace. Celkem jsme mu na účet poslali XXX Kč a práci vůbec nedokončil na jednom komíně a druhý nezačal dělat vůbec. Nechal si na půdě veškeré nářadí a nekomunikuje. Máme prosím nějakou šanci dostal peníze zpět?
V první řadě doporučuji poslat dotyčnému řemeslníkovi písemně (postačí emailem) odstoupení od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy, neboť ani po několika měsících dílo řádně nedokončil a nepředal. V odstoupení od smlouvy pána zároveň vyzvěte k vrácení zaplacené ceny za dílo (poníženou maximálně o cenu již použitého materiálu dle Vašeho odhadu). Odstoupení od smlouvy je nezbytným předpokladem pro to, abyste mohli zaplacenou cenu za dílo požadovat po řemeslníkovi vrátit zpět. Bohužel v případě, že dlužník nebude na výzvu k vrácení peněz reagovat, nezbývá než obrátit se se svým nárokem na soud. Pečlivě si proto uschovejte veškerou emailovou a sms komunikaci, výpis z účtu potvrzující uhrazení ceny díla atd.