Nejdříve vyplníte formulář, ve kterém uvedete své jméno a kontaktní údaje a svoji situaci detailně popíšete. Následně bude Váš dotaz do 24 hodin naceněn a cenová nabídka Vám bude zaslána do emailu spolu s platebními údaji pro zaplacení. Pokud budete s cenou souhlasit, uhradíte ji do 7 dnů. Odpověď na Váš dotaz obdržíte zpravidla do 48 hodin od připsání částky na náš účet.
Cenu za vypracování odborné odpovědi je třeba uhradit předem, a to do 7 dnů od zaslání cenové nabídky na Váš email.
Cena dotazu se odvíjí od složitosti položeného dotazu, který je naceněn vždy individuálně. Cena dotazu začína od 99 Kč a takto zaslaná cena je konečná. V případě, že byste měli další doplňující dotazy, resp. podotázky, budou tyto naceněny vždy samostatně.
K dotazu nelze přikládat přílohy.
Po odeslání dotazu vám zašleme email s platebními údaji. V emailu bude uvedena částka, číslo účtu a variabilní symbol. Úhradu převodem můžete provést jakkoli jste zvyklí, elektronickým bankovnictvím, pomocí QR kodu nebo přímo ve Vaší bance.
Odpověď obdržíte na zadaný email zpravidla do 48 hodin od připsání ceny na náš účet. U složitejších případů se doba může prodloužit.
Pokud na písemný dotaz od nás neobdržíte odpověď do sedmi pracovních dnů od zaplacení na náš účet, vrátíme Vám peníze zpět na účet, ze kterého byly odeslány.
Ne, pokud s jejím zveřejněním nebudete při zadání dotazu souhlasit. Pokud s anonymizovaným zveřejněním svého dotazu souhlasíte stačí při zadání dotazu jeho zveřejnění odsouhlasit. Odsouhlasením zároveň získáte 10% slevu z ceny dotazu.
Vaše osobní údaje chráníme a budou využívány výhradně k účelu, pro který byly uděleny.
Na Vaše dotazy odpovídá JUDr. Eva Djačuková, která je advokátkou zapsanou v České advokátní komoře.
Advokátka se advokacii věnuje již přes 10 let, a má bohaté zkušenosti zejména v oblasti občanského práva se zaměřením na problematiku nájemného, nezaplacených faktur za zboží nebo služby, společného jmění manželů, výživného, náhrady škody, otázek spojených se smlouvou o dílo, pracovněprávních otázek (dlužná mzda, výpověď z práce atd.), půjček, exekuce a insolvence a otázku pojistných plnění.
Protože věříme, že online právní poradenství je budoucnost a nutnost. V dnešní uspěchané době je důležité mít někoho, kdo dokáže efektivně, rychle a levně poskytnout právní rady z pohodlí domova, aniž by klienti museli osobně navštěvovat advokátní kanceláře a ušetřili si tak peníze a čas.
Poradna nabízí právní pomoc firmám i jednotlivcům.
Základní filozofií našeho webu je jednoduchost a efektivita, kdy záměrem bylo vytvořit čistý a přehledný web bez rušivých elementů, kde je kladen důraz především na kvalitní obsah, což plně reflektuje námi poskytované právní služby. Retro design představuje propojení úcty k tradičním hodnotám právního systému a moderních technologií, které mají však pouze usnadnit cestu k právní radě. Stojíme si za tím, že námi poskytnuté právní služby jsou vždy profesionální s osobním přístupem advokáta.
Je to především díky našemu sekretářovi Hugovi (námi vyvinutou AI), který představuje administrativní výpomoc, čímž výrazně šetří náklady a urychluje administrativu spojenou s přijetím dotazu včetně kontroly zaplacení dotazu a následným informováním advokáta o zaplacení, aby dotaz mohl být zodpovězen co nejdříve po úhradě ceny dotazu. Advokát se tak nemusí zabývat vedlejší činností spojenou s dotazy nebo hlídat platby, ale plně se soustředit pouze na zodpovězení položené otázky a díky tomu nabídnout odpověď v krátkém čase a za přijatelnou cenu.
Ano, v případě zájmu a potřeby poskytujeme i právní zastoupení advokátem, kdy od ceny za právní zastoupení bude odečtena již uhrazená cena dotazu.
Ke každému dotazu přistupujeme individuálně a s maximální profesionalitou. Prostřednictvím naší poradny vyřešíte svůj právní problém rychle a za nízkou cenu, kdy odpověď od nás obdržíte do 48 hodin od zaplacení ceny dotazu.
Digipra mimo jiné nabízí pro podnikatele i pro jednotlivce možnost zdarma využít QR generátor plateb pro bezplatné přijetí bezhotovostní platby, a to s možností uložit platební údaje pro opětovné použití. Digipra se také zapojila do projektu Život dětem, v rámci kterého zdarma nabízí právní poradenství pro rodiče postižených dětí.
Dobrý den, v minulosti jsem si objednala tapetářské práce od jedné společnosti a následně zaplatila zálohovou fakturu v 50% výši celkové ceny. Přičemž cena se skládá z položky materiálu a práce. Tedy XXXkč dohromady z čehož jsem zaplatila 50%. Společnost mi dodala pouze materiál, a zatím nedorazila na realizaci. V emailové komunikaci společnost uvedla že dílo zrealizuje do 1 měsíce od zaplacení zálohy. K zaplacení došlo před 3 měsíci. Minulý týden mě společnost vyzvala k zaplacení XXXkč jako doplatku za materiál s tím, že neví zda realizaci následně bude realizovat. Mám doplatit fakturu nebo mohu požadovat nějakou slevu, za to že mě zřejmě společnost uvedla v omyl, a já čekám zbytečně na realizaci, která již mohla být hotová? Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den, vše záleží na tom, čeho chcete dosáhnout. Pokud se firma zavázala zhotovit dílo (tzn. dodat tapety a otapetovat požadované zdi) do 1 měsíce od zaplacení zálohy a tento termín nedodržela, jedná se o podstatné porušení smlouvy o dílo a Vy máte právo od této smlouvy odstoupit. Pokud nechcete ani dodaný materiál, tak můžete od smlouvy o dílo odstoupit (1)v plném rozsahu, to by však znamenalo, že firmě vrátíte materiál a ona Vám vrátí zaplacenou zálohu, případně můžete (2) odstoupit od smlouvy pouze částečně, a to v rozsahu nedodané práce a materiál si ponecháte.V tomto případě, však musíte počítat s tím, že cenu za materiál budete muset zaplatit. Slevu za prodlení resp. nedodání prací samozřejmě můžete zkusit požadovat, vzhledem k výraznému prodlení ze strany dané firmy a uvidíte jak se k Vašemu požadavku firma postaví. Pokud by trvala na zaplacení celé ceny za materiál, pak bych písemně (postačí emailem) vyzvala firmu k náhradě škody, která Vám v souvislosti s nedodáním prací vznikla (např. dražší jiná firma, ztráta času hledáním nové firmy atd.), kterou byste mohla následně započítat vůči nedoplatku za materiál.
Dobrý den, prosila bych o radu kolik musím uhradit na mimořádných splátkách v insolvenci abych mohla mít ukončeno za 36 měsíců insolvenci. Nějak se nemohu dopočítat. Jde mi o to kolik budu muset doplatit abych to měla z krku za tři roky? Pevná splátka je XXX,-Kč. Vím že musím pak počítat ještě plus 4% jako odměnu za mimořádnou splátku. Hezký den
Na Váš dotaz můžu poskytnout pouze obecnou odpověď, a tedy, že pro skončení oddlužení po 36 měsících musí být splněny zákonné podmínky spočívající v úhradě 60% pohledávek nezajištěných věřitelů. Pro konkrétní odpověď nemám k dispozici potřebné a aktuální podklady (zejména kolik bylo k únoru 2024 celkem splaceno), proto doporučuji obrátit se na Vašeho insolvenčního správce, který vede evidenci o zaplacených splátkách včetně přehledu, kolik je potřeba ještě uhradit nebo také o výši odměny pro správce. Informace o výši dluhu nebo o možnosti a podmínkách mimořádné splátky poskytnuté insolvenčním správcem jsou pro Vás nejvíc směrodatné a rozhodující i pro následné informování insolvenčního soudu o splnění podmínek oddlužení.
Dobrý den,pan majitel bytu kde mám řádnou nájemní smlouvu ode mne nyní žádá platbu nedoplatků služeb za roky 2021-2023 neb společenství vlastníků měnilo dodavatelské smlouvy.Zvýší nájem, aby zohlednil zvýšení záloh. Ještě mi k vyúčtování, které mi sliboval od října 2022 dopošle celé vyúčtování jednotlivých služeb.Ráda si zaplatím co dlužím. Nikdy prý se mnou nebyl problém jako s nájemnicí a zná mou rodinou situaci.Celkový nedoplatek je XXX kč. Podle nájemní smlouvy řádné vyúčtování neudělal každý rok.Nadále bych tu ráda zůstala bydlet.Lze alespoň rozložit nedoplatek na splátky? Nerada bych se nechala napálit majitelem.V minulosti přeplatky držel dlouho na můj vkus.Děkuji.
V první řadě je nutno říct, že dle zákona č. 67/2013 Sb., kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostorů v domě s byty, je pronajímatel povinen Vám zaslat vyúčtování záloh za služby nejpozději do 4 měsíců od skončení zúčtovacího období. Finanční vyrovnání provede pronajímatel a nájemce nejpozději ve lhůtě 4 měsíců ode dne doručení vyúčtování nájemci. Pokud Vám pronajímatel řádně vyúčtování za roky 2021 -2023 v stanovené lhůtě nepředložil, máte nárok na zaplacení pokuty ve výši 50 Kč za každý den prodlení s předložením vyúčtování za jednotlivé roky, kterou můžete následně započítat vůči vzniklému nedoplatku na službách. To znamená, že si vypočítáte kolik dní uběhlo ode dne, kdy Vám mělo být vyúčtování zasláno do dne kdy Vám toto vyúčtování předložil pronajímatel a vynásobíte 50 Kč, čímž vypočtete výši pokuty, kterou by Vám měl pronajímatel uhradit (příklad: zúčtovací období: 1.1.2023-31.12.2023 = pokuta se začne počítat od 1.5., vyúčtování jste obdržela 1.6.,tj. po 31 dnech, 50*31 = 1.550 Kč je výše pokuty). Následně pronajímatele písemně (stačí emailem) vyzvěte k jejímu zaplacení s tím, že tuto částku započítáváte vůči Vašemu nedoplatku za služby. Vyúčtování záloh za služby za rok 2020 se vyhotovuje v roce 2021, tj.k promlčení nedoplatku/přeplatku za rok 2020 dojde až 1.5.2024. Co se týče možnosti rozložit nedoplatek na splátky, pak to samozřejmě jde, ale je čistě na úvaze pronajímatele, zda s úhradou dluhu ve splátkách bude souhlasit či nikoliv.