#digipra
online právní poradna
poradnu provozuje
Advokátní kancelář JUDr. Eva Djačuková
od99,-

Proč si vybrat právě nás

  • doplňující dotaz zdarma
  • pro firmy i jednotlivce
  • odpověď garantovaná advokátem
  • individuální nacenění dotazu od 99,-
  • zveřejnění dotazu pouze se souhlasem
§
  • právní rada do 48 hodin
  • přes 10 let zkušeností v advokacii
  • garance vrácení peněz při nespokojenosti
  • naší recenzí jsou odpovědi na dotazy níže
  • více si přečtěte v sekci o nás nebo faq

Dotazy z poradny

nebo sledujte naše tipy na FB IG X

#1 - Dotaz Faktura za služby/zboží

Dobrý den, v listopadu jsme podepsali rezervační smlouvu ke koupi nemovitosti. Počátkem ledna měly být všechny dokumenty vyřízeny, v únoru se plánovala rekonstrukce abychom vše stihli přestavět a v červnu se nastěhovat do upraveného domu. Bohužel hned v úvodu ledna (přes vánoce nikdo nepracoval) zjistila z odhadu banka, že prostor, který potřebujeme vybavit podlah.topením a novou podlahou není zkolaudován. Postupně vyšlo najevo, že ani nebylo st. povolení, nyní majitelka řeší dodatečné st.povolení. A to to přistavěla někdy 2016. Až jí SÚ konečně dodá o tomto doklad, čekají nás skoro měsíční lhůty, než dojde na nabití pr. moci. Dále pak teprve kolaudační schválení. A pak teprve může vrtat do podlahy. Pro nás to bude znamenat alespoň 2 měsíce bydlení někde v podnájmu nebo hotelu, protože už se v červnu musíme vystěhovat. Z celé situace jsme naprosto zoufalí, pro nás jsou to velké komplikace. Realitka ale tvrdí, že skrytá vada to není, že bychom museli podepsat kupní smlouvu. Už máme termín na prodloužení rezervace. Slevu nám žádnou dát nechtějí, přestože tohle byla chyba RK hned v úvodu, o majitelce ani nemluvím. My o tu nemovitost máme zájem. Vědět to ale v listopadu při podpisu, vybereme tehdy zřejmě jinou. Opravdu nevím co máme dělat a kam se obrátit. Děkuji za radu nebo posouzení situace.

Odpověď rezervace,nemovitost,předsmluvní

Rezervační smlouva skutečně slouží pouze k tomu, že po stanovenou dobu se prodávající zavazuje...

...

#2 - Dotaz Exekuce

Dobrý den, před půl rokem jsem koupil vozidlo prostřednictvím internetového inzertního portálu. Cenu za vozidlo jsem uhradil částečně při převzetí vozidla a zbytek ceny hradím v měsíčních splátkách s délkou trvání X měsíců. Před týdnem mi přišla výzva od exekutora k vydání vozidla, s odůvodněním, že osoba, která mi vozidlo prodala je v exekuci a vozidlo bude prodáno v rámci exekučního řízení. S tímto samozřejmě nesouhlasím, protože daná osoba mi tuto skutečnost při prodeji nesdělila a při převodu vozidla mi nic takového také nikdo nesdělil. Jak se mohu bránit abych si vozidlo mohl nechat a pokud by to nebylo možné, jak získat peníze pro úhradu zbylých splátek? Děkuji

Odpověď exekuce,vozidlo,náhrada škody

Bohužel, pokud byl prodejce v době prodeje vozidla v exekuci, toto vozidlo bylo zahrnuto do soupisu...

...

#3 - Dotaz Nájemné

Dobrý den,řeším reklamaci v bytě moji babičky. Vyúčtování za topení 2023, plynový kotel v domě pro 8 bytových jednotek a byt moji babičky má uhradit za topení víc než je čtvrtina spotřeby celého domu. Navíc v bytě od září 2023 nikdo nebydlel a topení bylo vypnuté. Po odečtení zálohy na teplo je tam velký nedoplatek a navíc vyúčtování neodpovídá realitě, prostě není možné, aby částka za byt o rozloze cca 70 m2 byla takto vysoká, i vzhledem k tomu že v druhé polovině roku se v bytě netopilo vůbec. Navíc v ložnici se rozbil měřák na topení (kontaktovala me firma, že se měřák z ložnice nehlásil k dálkovému odečtu) dodavatelská firma, tento přijela vyměnit a odečet udělali ručně,jenže na měřáku v kuchyni i v obýváku byl vykázány pokles spotřeby tepla ve srovnání rokem 2022/2023, pouze měřák v ložnici vykázal navýšení odběru tepla ve srovnání s odběrem za rok 2022. Což vzhledem k tomu, že topení bylo od září zcela vypnuté není možné. Reklamovala jsem tedy chybu měření, kterou vykazoval měřák z ložnice, jež byl firmou vyměněný z důvody poruchy. Firma tuhle moji reklamaci zamítla s tím, že technik provedl odečet ručně a údaje jsou v pořádku. Prosím poraďte, co máme dělat. Vyúčtování určitě není v pořádku, ale já nevím, co mám dělat.

Odpověď vyúčtování,svj,služby

V první řadě je nezbytné písemně reklamovat vyúčtování záloh za služby u SVJ/družstva, a to do 30 dnů...

Pro zobrazení dalších dotazů použijte vyhledávání výše...