Nejdříve vyplníte formulář, ve kterém uvedete své jméno a kontaktní údaje a svoji situaci detailně popíšete. Následně bude Váš dotaz do 24 hodin naceněn a cenová nabídka Vám bude zaslána do emailu spolu s platebními údaji pro zaplacení. Pokud budete s cenou souhlasit, uhradíte ji do 7 dnů. Odpověď na Váš dotaz obdržíte zpravidla do 48 hodin od připsání částky na náš účet.
Cenu za vypracování odborné odpovědi je třeba uhradit předem, a to do 7 dnů od zaslání cenové nabídky na Váš email.
Cena dotazu se odvíjí od složitosti položeného dotazu, který je naceněn vždy individuálně. Cena dotazu začína od 99 Kč a takto zaslaná cena je konečná. V případě, že byste měli další doplňující dotazy, resp. podotázky, budou tyto naceněny vždy samostatně.
K dotazu nelze přikládat přílohy.
Po odeslání dotazu vám zašleme email s platebními údaji. V emailu bude uvedena částka, číslo účtu a variabilní symbol. Úhradu převodem můžete provést jakkoli jste zvyklí, elektronickým bankovnictvím, pomocí QR kodu nebo přímo ve Vaší bance.
Odpověď obdržíte na zadaný email zpravidla do 48 hodin od připsání ceny na náš účet. U složitejších případů se doba může prodloužit.
Pokud na písemný dotaz od nás neobdržíte odpověď do sedmi pracovních dnů od zaplacení na náš účet, vrátíme Vám peníze zpět na účet, ze kterého byly odeslány.
Ne, pokud s jejím zveřejněním nebudete při zadání dotazu souhlasit. Pokud s anonymizovaným zveřejněním svého dotazu souhlasíte stačí při zadání dotazu jeho zveřejnění odsouhlasit. Odsouhlasením zároveň získáte 10% slevu z ceny dotazu.
Vaše osobní údaje chráníme a budou využívány výhradně k účelu, pro který byly uděleny.
Na Vaše dotazy odpovídá JUDr. Eva Djačuková, která je advokátkou zapsanou v České advokátní komoře.
Advokátka se advokacii věnuje již přes 10 let, a má bohaté zkušenosti zejména v oblasti občanského práva se zaměřením na problematiku nájemného, nezaplacených faktur za zboží nebo služby, společného jmění manželů, výživného, náhrady škody, otázek spojených se smlouvou o dílo, pracovněprávních otázek (dlužná mzda, výpověď z práce atd.), půjček, exekuce a insolvence a otázku pojistných plnění.
Protože věříme, že online právní poradenství je budoucnost a nutnost. V dnešní uspěchané době je důležité mít někoho, kdo dokáže efektivně, rychle a levně poskytnout právní rady z pohodlí domova, aniž by klienti museli osobně navštěvovat advokátní kanceláře a ušetřili si tak peníze a čas.
Poradna nabízí právní pomoc firmám i jednotlivcům.
Základní filozofií našeho webu je jednoduchost a efektivita, kdy záměrem bylo vytvořit čistý a přehledný web bez rušivých elementů, kde je kladen důraz především na kvalitní obsah, což plně reflektuje námi poskytované právní služby. Retro design představuje propojení úcty k tradičním hodnotám právního systému a moderních technologií, které mají však pouze usnadnit cestu k právní radě. Stojíme si za tím, že námi poskytnuté právní služby jsou vždy profesionální s osobním přístupem advokáta.
Je to především díky našemu sekretářovi Hugovi (námi vyvinutou AI), který představuje administrativní výpomoc, čímž výrazně šetří náklady a urychluje administrativu spojenou s přijetím dotazu včetně kontroly zaplacení dotazu a následným informováním advokáta o zaplacení, aby dotaz mohl být zodpovězen co nejdříve po úhradě ceny dotazu. Advokát se tak nemusí zabývat vedlejší činností spojenou s dotazy nebo hlídat platby, ale plně se soustředit pouze na zodpovězení položené otázky a díky tomu nabídnout odpověď v krátkém čase a za přijatelnou cenu.
Ano, v případě zájmu a potřeby poskytujeme i právní zastoupení advokátem, kdy od ceny za právní zastoupení bude odečtena již uhrazená cena dotazu.
Ke každému dotazu přistupujeme individuálně a s maximální profesionalitou. Prostřednictvím naší poradny vyřešíte svůj právní problém rychle a za nízkou cenu, kdy odpověď od nás obdržíte do 48 hodin od zaplacení ceny dotazu.
Digipra mimo jiné nabízí pro podnikatele i pro jednotlivce možnost zdarma využít QR generátor plateb pro bezplatné přijetí bezhotovostní platby, a to s možností uložit platební údaje pro opětovné použití. Digipra se také zapojila do projektu Život dětem, v rámci kterého zdarma nabízí právní poradenství pro rodiče postižených dětí.
Dobrý den, v únoru minulého roku mi firma XY postavila cihlové zdi v rámci projektu stavby mého domu na základě podepsané smlouvy o dílo. S dílem jsem byla spokojena a řádně uhradila fakturu. Minulý měsíc mi však do zdí jiná firma chtěla ukotvit pergolu, přitom jsem zjistila, že cihly použité na zeď jsou jiné než bylo předem dohodnuto ve smlouvě o dílo. Kontaktovala jsem tedy, firmu co stavěla zeď, ta mi však, řekla, že vše je v pořádku, protože se jedná o cihly s a bsolutně stejnými vlastnostmi. Při ověřování tohoto tvrzení jsem zjistila, že to není pravda a cihla, ze které byly zdi postaveny má nižší (Součinitel prostupu tepla). Dům je již postaven a změna cihel je nereálná, ale chci se zepta t zda mohu požadovat slevu a jak případně postupovat?
Dle občanského zákoníku platí, že dílo má vady, neodpovídá-li smlouvě. Má-li dílo při předání vadu, zakládá to povinnosti zhotovitele z vadného plnění. Jinými slovy, v případě, že zhotovitel nedodržel smlouvu o dílo a při provádění díla nepoužil materiály, které byly ve smlouvě o dílo specifikovány, evidentně se jedná o podstatné porušení smlouvy o dílo a jedna z možností, kterou v tomto případě máte je požadovat přiměřenou slevu z ceny díla, jakožto kompenzaci za vadně zhotovené dílo. Zásadní otázkou je určení výše této slevy.Zákon neuvádí, jakým způsobem výši slevy vypočítat. Rozdíl v ceně použitého materiálu (pokud tam vůbec nějaký je) může být jedním z kritérií, nicméně k určení výše slevy je potřeba přihlédnout také ke konkrétním okolnostem případu, k povaze a rozsahu vady, ke snížení funkčních vlastností nebo k tomu jak se se vada projevuje v užívání věci. V případě, že byste se se zhotovitelem nedomluvili na výši slevy bude nezbytné ji určit znaleckým posudkem (zde je také možnost se domluvit se zhotovitelem na určení znalce z oboru a rozdělit si náklady na zpracování ZP mezi sebou). Další možností by bylo také odstoupení od smlouvy, čímž by došlo ke zrušení smlouvy od počátku. Tato varianta však sebou nese řadu otázek, které by bylo nutné vyřešit, a to zejména jakým způsobem by se stanovila částka, která náleží zhotoviteli jako kompenzace za provedenou část díla, která zůstane ve Vašem vlastnictví. V obou případech je však nezbytné zhotovitele upozornit na skutečnost, že dílo má vady včetně vyjmenování zjištěných vad a nejlépe písemně uplatnit právo z vadného plnění, kde zhotoviteli sdělíte, pro jaký postup jste se rozhodla (uplatnění slevy, nebo odstoupení od smlouvy). V případě požadavku na slevu, vyčíslíte výši slevy, kterou požadujete s uvedením přiměřené lhůty k zaplacení.