Nejdříve vyplníte formulář, ve kterém uvedete své jméno a kontaktní údaje a svoji situaci detailně popíšete. Následně bude Váš dotaz do 24 hodin naceněn a cenová nabídka Vám bude zaslána do emailu spolu s platebními údaji pro zaplacení. Pokud budete s cenou souhlasit, uhradíte ji do 7 dnů. Odpověď na Váš dotaz obdržíte zpravidla do 48 hodin od připsání částky na náš účet.
Cenu za vypracování odborné odpovědi je třeba uhradit předem, a to do 7 dnů od zaslání cenové nabídky na Váš email.
Cena dotazu se odvíjí od složitosti položeného dotazu, který je naceněn vždy individuálně. Cena dotazu začína od 99 Kč a takto zaslaná cena je konečná. V případě, že byste měli další doplňující dotazy, resp. podotázky, budou tyto naceněny vždy samostatně.
K dotazu nelze přikládat přílohy.
Po odeslání dotazu vám zašleme email s platebními údaji. V emailu bude uvedena částka, číslo účtu a variabilní symbol. Úhradu převodem můžete provést jakkoli jste zvyklí, elektronickým bankovnictvím, pomocí QR kodu nebo přímo ve Vaší bance.
Odpověď obdržíte na zadaný email zpravidla do 48 hodin od připsání ceny na náš účet. U složitejších případů se doba může prodloužit.
Pokud na písemný dotaz od nás neobdržíte odpověď do sedmi pracovních dnů od zaplacení na náš účet, vrátíme Vám peníze zpět na účet, ze kterého byly odeslány.
Ne, pokud s jejím zveřejněním nebudete při zadání dotazu souhlasit. Pokud s anonymizovaným zveřejněním svého dotazu souhlasíte stačí při zadání dotazu jeho zveřejnění odsouhlasit. Odsouhlasením zároveň získáte 10% slevu z ceny dotazu.
Vaše osobní údaje chráníme a budou využívány výhradně k účelu, pro který byly uděleny.
Na Vaše dotazy odpovídá JUDr. Eva Djačuková, která je advokátkou zapsanou v České advokátní komoře.
Advokátka se advokacii věnuje již přes 10 let, a má bohaté zkušenosti zejména v oblasti občanského práva se zaměřením na problematiku nájemného, nezaplacených faktur za zboží nebo služby, společného jmění manželů, výživného, náhrady škody, otázek spojených se smlouvou o dílo, pracovněprávních otázek (dlužná mzda, výpověď z práce atd.), půjček, exekuce a insolvence a otázku pojistných plnění.
Protože věříme, že online právní poradenství je budoucnost a nutnost. V dnešní uspěchané době je důležité mít někoho, kdo dokáže efektivně, rychle a levně poskytnout právní rady z pohodlí domova, aniž by klienti museli osobně navštěvovat advokátní kanceláře a ušetřili si tak peníze a čas.
Poradna nabízí právní pomoc firmám i jednotlivcům.
Základní filozofií našeho webu je jednoduchost a efektivita, kdy záměrem bylo vytvořit čistý a přehledný web bez rušivých elementů, kde je kladen důraz především na kvalitní obsah, což plně reflektuje námi poskytované právní služby. Retro design představuje propojení úcty k tradičním hodnotám právního systému a moderních technologií, které mají však pouze usnadnit cestu k právní radě. Stojíme si za tím, že námi poskytnuté právní služby jsou vždy profesionální s osobním přístupem advokáta.
Je to především díky našemu sekretářovi Hugovi (námi vyvinutou AI), který představuje administrativní výpomoc, čímž výrazně šetří náklady a urychluje administrativu spojenou s přijetím dotazu včetně kontroly zaplacení dotazu a následným informováním advokáta o zaplacení, aby dotaz mohl být zodpovězen co nejdříve po úhradě ceny dotazu. Advokát se tak nemusí zabývat vedlejší činností spojenou s dotazy nebo hlídat platby, ale plně se soustředit pouze na zodpovězení položené otázky a díky tomu nabídnout odpověď v krátkém čase a za přijatelnou cenu.
Ano, v případě zájmu a potřeby poskytujeme i právní zastoupení advokátem, kdy od ceny za právní zastoupení bude odečtena již uhrazená cena dotazu.
Ke každému dotazu přistupujeme individuálně a s maximální profesionalitou. Prostřednictvím naší poradny vyřešíte svůj právní problém rychle a za nízkou cenu, kdy odpověď od nás obdržíte do 48 hodin od zaplacení ceny dotazu.
Digipra mimo jiné nabízí pro podnikatele i pro jednotlivce možnost zdarma využít QR generátor plateb pro bezplatné přijetí bezhotovostní platby, a to s možností uložit platební údaje pro opětovné použití. Digipra se také zapojila do projektu Život dětem, v rámci kterého zdarma nabízí právní poradenství pro rodiče postižených dětí.
V dubnu 2022 do mne najel řidič osobního automobilu. Z místa nehody viník nehody ujel. Na místo nehody byla přivolána dopravní policie. Policie automobil nafotila. Neboť mi byla poraněna páteř, žebra, tak jsem vyhledala pomoc lékaře a ačkoliv léčba probíhala půl roku a dodnes mám bolesti,pojišťovna mi na úrazovém zaplatila jen dle tabulky cca pár tisíc. Zbytek zdravotní indispozice, která byla vážná min. do poloviny června 2022 odmítla uhradit. Mám u havarijního pojištění sjednáno i úrazové pojištění. Co se týče škody na autě, tak s tím jsem se dostavila osobně do pojišťovny, která odmítla automobil nafotit s tím, že si vyžádá fotografie od Policie stejně jako protokol. Dodnes mi nebylo zasláno pojistné plnění za škodu na autě formou rozpočtu. Vše jsem u pojišťovny elektronicky urgovala, ale dodnes mi rozpočet ani kalkulaci včetně doplatku za úraz pojišťovna nezaslala.Chci od pojišťovny odejít, ale nemohu, neboť stále škodní události pojišťovna nedořešila. Prosím o radu. Ve smlouvě mám napsáno, že pojišťovna určuje servis pro opravu a na to byla poskytnuta sleva. Bohužel žádný servis mi pojišťovna nezajistila a odmítla celou škodní událost řešit. Již to bude dva roky.
Z Vašeho vyjádření vyplývá, že jste si náhradu škody na vozidle vzniklou při dopravní nehodě uplatňovala ze svého havarijního pojištění, které se řídí pojistnou smlouvou a všeobecnými pojistnými podmínkami. V uvedených dokumentech máte uvedeno, jakým způsobem pojišťovna pojistnou událost řeší. Pokud ve Vašem případě byla na vozidle způsobena pouze parciální škoda, máte na výběr dvě možnosti jak náhradu škody uplatnit. První možností je nechat si vozidlo opravit v servisu a fakturu za opravu uplatnit na pojišťovně (resp. servis provádějící opravu, fakturu za opravu zašle pojišťovně k úhradě a Vy doplácíte pojišťovnou neuhrazenou část faktury). Pokud máte sjednanou slevu na pojistném za využití smluvního servisu pojišťovny, stačí zavolat na jejich linku, se žádostí o sdělení informace, kde ve Vašem okolí je nejbližší smluvní servis nebo se podívat na jejich webové stránky, kde jsou smluvní servisy uvedené. Další možností je náhrada škody rozpočtem, tj. předpokládanými náklady na opravu, kterou Vám pojišťovna vyčíslí na základě jejich kalkulace. Zde se pro výplatu pojistného plnění nevyžaduje, abyste vozidlo reálně nechala opravit a je pouze na Vás jak s penězi naložíte, zda vozidlo opravíte či nikoliv. Rovněž pojišťovna neřeší, zda jste vozidlo opravila v jejich smluvním servise nebo jinde. Pojišťovna je však povinna ukončit šetření škodné události nejpozději do 3 měsíců ode dne oznámení události a je skončeno sdělením jeho výsledků osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění; na žádost této osoby jí pojistitel v písemné formě zdůvodní výši pojistného plnění, popřípadě důvod jeho zamítnutí (viz ust. §2796 a §2797 Obč.z.). Pokud pojišťovna z nějakého důvodu nemůže šetření pojistné události ukončit v stanovené lhůtě, je povinna Vám sdělit důvody, pro které šetření nelze ukončit. V případě, že jste od pojišťovny neobdržela oznámení o ukončení šetření (neboli tzv. krycí dopis) ani Vám nevyplatila pojistné plnění, nezbývá, než podat stížnost na jejich oddělení stížností, eventuálně ombudsmanovi pojišťovny. Pokud to nepomůže, pak už Vám nezbývá než si nechat vyčíslit výši škody na vozidle v servise nebo vozidlo nechat opravit na své náklady a takto vyčíslenou škodu vymáhat soudní cestou. Co se týče úrazového pojištění, to se opět řídí pojistnou smlouvu a všeobecnými pojistnými podmínkami. Pakliže nesouhlasíte s výši stanovené škody na zdraví, pak doporučuji opět podat stížnost na pojišťovnu se žádostí o přehodnocení výše plnění a pokud pojišťovna bude i nadále trvat na svém stanovisku, pak se domáhat zaplacení vyšší náhrady škody na zdraví soudní cestou. Závěrem uvádím, že skutečnost, že pojistná událost nebyla ze strany pojišťovny řádně ukončena, není důvodem pro setrvání ve smluvním vztahu a pojistku můžete vypovědět dle podmínek uvedených ve smlouvě (v zásadě je to 6 týdnů před výročím uzavření smlouvy). Povinnost pojišťovny uhradit náhradu škody na vozidle či zdraví zůstane i po ukončení smlouvy zachována.